close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

טיפים לבדק בית וביקורת מבנים

מערכת שורשה אב, תשעט06/08/2019

ביקורת מבנים היא משימה חשובה לקראת קבלת או רכישת בית. מה עושים?

תגיות:
בדיקת בדק בית היא בדיקה סופר חשובה לכל מי שזה עתה קיבל דירה חדשה מקבלן או אפילו דירה אחרי שיפוץ יסודי. בדק הבית היא בדיקה הנדסית המספקת לכם מידע מפורט ומלא על כל הליקויים המבניים, ההנדסיים, הבטיחותיים והאסתטיים בבית, אבל יותר מכל, בדיקת בדק בית היא בדיקה שמהווה בסיס משפטי לכל מאבק שאתם עלולים לרצות לנהל בעתיד נגד קבלן הבנייה או השיפוצים, במידה וזה לא ירצה לתקן ליקויים כנדרש. למעשה, בדיקה זו מהווה חלק ממערך האחריות על המבנה ועל העבודה, ועל כן חשוב לבצע אותה על פי הכללים הנדרשים, ולשם כך אספנו עבורכם מספר טיפים לבדק בית וביקורת מבנים.

הזמינו
גורם מקצועי בלבד

בדיקת בדק בית וביקורת מבנים חייבת להתבצע על ידי גורם מקצועי שהוא גם בעל הסמכה בתחום של הנדסת בניין, קרי מהנדס בניין, וגם בעל התמחות בתחום של ביצוע בדיקות בדק בית וביקורת מבנים. כמו כן, מומלץ שלגורם המקצועי שאתם מזמינים תהיה התמחות בסוג המבנה שלכם, בין שמדובר על דירה, מפעל תעשייה או מבנה ציבור גדול, אנו ממליצים על חברת הדר בדק בית המתמחה בבדק בית וביקורת מבנים מכל הסוגים בכל הארץ.

בצעו את הבדיקה מוקדם ככל הניתן
בדיקת בדק בית וביקורת מבנים חייבת להתבצע כמה שיותר מוקדם על מנת שתוכלו לטעון תמיד שכל ליקוי במבנה הוא תוצר של עבודת הקבלן ולא של שהותכם במבנה. ככלל, החוק מגדיר את פרק הזמן שבמהלכו נדרש לעשות בדיקת בדק בית עבור כל חלק של המבנה. כך למשל, את בדיקת בדק הבית של קירות המבנה יש לבצע כמה שיותר מוקדם בעוד שאת יסודות הבית אפשר לדחות מעט. בסך הכל, מומלץ לבצע בדיקת בדק בית לכל חלקי הבית בתוך השנה הראשונה מאז קיבלתם את המבנה לרשותכם.

עברו עם הבודק על הליקויים
במהלך הבדיקה, התירו לבודק לבצע את עבודתו בצורה שקטה ורגועה ואל "תעמדו לו על הראש". יחד עם זאת, לאחר שסיים את הבדיקה, בקשו ממנו הסבר על הדו"ח שמילא, שידרג ויתעדף עבורכם את הליקויים המשמעותיים סביב הליקויים השוליים שאין מה להתעכב עליהם, וכן בקשו ממנו שיראה לכם את הליקויים השונים כך שתוכלו להסביר לקבלן בעצמכם לכשיגיע הרגע.

שמרו על הדו"ח
לאחר סיום בדיקת ביקורת מבנים, תקבלו לידיכם דו"ח בדיקה הכולל בתוכו את כל הליקויים שנמצאו בבדיקה בחתימה וחותמת של הגורם המקצועי, שהוא כאמור מהנדס בניין. דו"ח זה משמש כמסמך משפטי לכל דבר ועניין, ועל כן הניחו אותו במקום בטוח ושמרו עליו היטב. כמו כן כדאי להכין ממנו מספר עותקים ולשמור אותם כגיבוי.

רשימת טיפים לבדק בית וביקורת מבנים היא רשימה שיכולה להיות ארוכה למדי, אבל בסופו של דבר מדובר בבחירת הגורם המקצועי המתאים ובביצוע הבדיקה בפרק הזמן שמתיר החוק. אם עמדתם בשני אלה, אתם במקום בטוח.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה